Heroes VI – Értékelés

2011-12-11 16:37:00 - Bodom

Hazánk fiai a Black Hole Entertainment nagy lehetőséget kapott az Ubisofttól, és élni tudtak az eséllyel, igazán jó játék született…

Amikor egy nagy múltú klasszikus „újjáéled”, szinte biztosra vehető az anyagi siker, így az Ubisoft nem hazardírozott. A háttérben lévő hatalmas rajongói tábor tudatában döntést hozott és útjára eresztette a Might and Magic Heroes VI projektet.  Az Ubisoft tudatosan változtatatott a címen, a névváltoztatás arra utal, hogy a jövőben számíthatunk más a Might and Magic világában játszódó játékra is. Már tengernyit írtunk a játékról és máshol is rengeteg információt olvashattatok a róla, így nem az a célom, hogy bemutassam a H.6-ban lévő lehetőségeket, újításokat, hanem az, hogy kicsit a színfalak mögé nézzünk és meg vizsgáljuk miért kapott ilyen felemás fogadtatást a Heroes VI, mi vezetett idáig. Valamint megtudhatjátok, hogy miként látom én a dolgokat.

 

 Azt tudni kell, hogy a Black Hole csapata nem kapott szabad kezet a fejlesztésben, egy tárgyalás után megkapták a teljesítendő célokat, lefektették a sarokpontokat és csak ez után kezdődhetett az érdemi munka. Így is rengeteg új ötletet és változtatást sikerült kiharcolniuk fiainknak, amik a végleges verzióban alakot ölthettek. A Heroes rajongók többsége egy (megújult) Heroes III-mat szerettek volna kapni, pedig az a játék már megszületett 1999 márciusában.  A visszalépés helyett inkább a nehezebb utat választották és érdemben megreformálták a játékot, úgy, hogy a hangulat és a játékmenet lényegi része megmaradjon. A Heroes széria folyamatosan változott fejlődött eddig is, néhányan azonban nem képesek „elengedni” az előző részekben már a jól begyakorolt taktikákat, sémákat.    

Itt jön be az a „nosztalgia faktor”, hogy mindenki viszonyítani kezdi a játékot az előző részekhez és így nehéz objektívnek maradni. Most szemezgetek egy két hozzászólásból, ami rávilágít erre a dologra.  

-        Akkor is a 3 volt a legjobb (erről van itt „nagybaszó”, erről beszéltem)

-         amikor megláttam hogy az elfoglalt várat át lehet alakítani olyanná amivel vagy, le is szedtem. (nem mondok semmit ezzel elmondtam mindent)

-          A fordításbeli dolgok nekem is feltűntek, nem vagyok perfekt angol, de egy két kifejezés nagyon csikorog (rettenetes nehezen haladt a fordítás, mostanra már nem sok hiba maradhatott)   

-         nincsenek sárkányok... :'(de vannak, sőt a kieg.ben talán már egységekként is megjelenhetnek)

-          Összességében nem szar a játék, de a fentebb említett játékmechanikák miatt annyira le lett butítva, hogy az az élvezhetőség határát súrolja. Ha ezek közül párat patchhel orvosolnának, sokkal színvonalasabb játékot tudnának összehozni. (Itt nem tettem közzé a teljes hozzászólást, de a kommentelő szerint az újítások lebutítják a játékot és az összképet. Ez nem Heroes III, nem Heroes IV és nem a Heroes V. Máshogy kell játszani, mások a taktikák, mások a szabályok. Ezt vagy elfogadjuk, vagy nem, de nem hiba.)

-         sajnos valóban sok dolog lehúzza a játékot, igaz a 3 óta ez sikerült a legjobban #15 véleményével egyet kell, hogy értsek, és igazából nem tudom értelmezni a "lenyűgöző látványvilágot" sem, de sebaj. próbáljátok ki inkább a king's bounty: crossworlds-öt. összességében ugyanez, csak sokkal dinamikusabb és szórakoztatóbb. (Megint egy összehasonlítás)

-            Megmondom őszintén a Heroes 3 óta ez az első rész ami tényleg teljes mértékben magával ragadott(Előtte ugye a Heroes 2 volt a nagy kedvencem és egyben a rész is, amivel becsatlakoztam a szériába), és nem unom meg a környezet révén. Az 5. rész sem volt rossz, de jóval unalmasabb volt, és sterilebb is a számomra, a 4. ugye meg maradjunk abban, hogy elég "érdekes" volt, és ezt a rosszabbik értelemben kellene venni, bár abban is voltak jópofa dolgok. (ezzel egyet kell, hogy értsek)

-         Most már elég régóta játszom, hogy azt mondhassam: rohadtul magával ragadó, rohadtul nehéz (még normal fokozaton is) és a patchek ellenére is rohadtul bugos :) De ennek ellenére a sztori igen jó, egy nagy élmény játszani vele, és végre visszakaptam ifjúságom meghatározó "csak még egy kör" érzését. (már nem olyan rohadtul bugos, de rohadt jó, bár ezt a jelzőt rohadtul nem szeretem) :-)

Sajnos rengeteg olyan hozzászólást olvasni, akik csak a demóval játszottak és rálátásuk sincs a végleges verzióra. A másik árnyoldal a warezzel játszók aranyköpései, akik nem tudják, hogy netkapcsolat nélkül lehet, de nem érdemes játszani, mivel ekkor bontakoznak ki olyan játékelemek, amik számukra láthatatlanok és nagyban befolyásolják a játék minőségét, élvezeti értékét. Ilyen a Dinasztia Profil, és a Kívánságok oltára:

 

-        Dinasztia Fegyverek (velünk fejlődnek, szintet lépnek)

-        Dinasztia Hősök (létrehozhatunk saját hősöket)

-        Dinasztia Szörnyek (mini enciklopédia. Egy szörnytár képekkel, infókkal)

-        Dinasztia Eredmények (achievementek, nem kevés unlockolni valóval)

-        Kívánságok Oltára (A tapasztalati pontok mellé dinasztia pontokat szerzünk a játék folyamán, amiket „elvásárolhatunk”, beválthatunk, pl: dinasztia jellemzőkre, amiket küldetések előtt aktivizálhatunk. Például: Hősünk erejét tudjuk növelni +3, vagy lényeink szaporulatát tudjuk növelni stb.)

 

Számos CONFLUX elem található még a játékban, de erről már szót ejtettünk.

 

A Might and Magic Heroes VI-nak sikerült teljesítenie a kitűzött célt, a rengeteg újdonság és változtatás mellett is hozta ez elvárható Heroes hangulatot és azt a bizonyos „még egy kört játszom, aztán alvás” életérzést. Hála a folyamatos foltoknak szinte hibátlan lett a játék, bár tudom, nem mindenki számára lett megfelelő alkotás. Reménykedhetünk azonban abban, hogy valamikor lesz kiegészítő, amiben a várépületek megjelenése javítva lesz és kapunk még legalább két frakciót, hogy teljes legyen a kép. A kampányok jól felépítettek, izgalmasak és változatosak, csak néha érezni, hogy megtörik a lendület és leül a játék, de egy kicsit tovább játszva ismét felpörögnek az események. A CONFLUX rendszer gyerekbetegségeit lassan kinövi és nagyban hozzájárul a játékélmény emeléséhez. A Paul Anthony Romero és Rob King páros ismét hozta a magas zenei színvonalat, kellemes muzsikákat sikerült alkotniuk, de igazán átütő mű nem született, a csoda elmaradt. Azt meg végkép nem értettem, hogy miért nem csak új művek kerültek a játékba, miért kellett a többi zenét az előző szériákból összetarhálni. Nem volt több zenemű, vagy túl drága lett volna? A játékidő kellően hosszú lett, de amikor megnyílnak majd a mennyek kapui és elérhetővé válik a kiegészítő, akkor kiálthatjuk világgá, hogy teljes az örömünk. Köszönet mindenkinek, akik részt vettek az alkotás folyamatában, további sok sikert és jó munkát kívánunk nekik, tisztelettel az RPGames csapata.     

 

 

 

Kommentek száma: 4Címkék: bodom, hir, értékelés, Ubisoft, Heroes VI, Heroes 6, Might & Magic Heroes VI, Black Hole, Seven m, Conflux, Heroes teszt

Webring:

Kommentek

Hozzászóláshoz be kell jelentkezned!

(0/10)

Bodom (2011-12-11 19:16:46) RPGames
Én a Heroes IV-et kivéve végigtoltam mind, az nagyon nem jött be. Az 1-2 is fut dosbox alól futtatva. Jó játékot!

DOSBOX VIDEO
4

Sheldon Cooper (5/10)

NBellic (2011-12-11 18:06:59)
...válasz Regesal 2. kommentre:
Szeretem az előző részeket, nyitott vagyok az újdonságokra, szeretem a kihívásokat, szeretek magyarul játszani és már elmúltam 6 éves is! :D

Még csak az első résszel nem játszottam, de már megszoktam, hogy mindegyik rész más, és mindegyikben van valami jó. Bár ezt a új részt még csak demoként tudtam kipróbálni, de a rengeteg hibája ellenére is meggyőzött. Csak azért nem játszok még vele, mert túl szép ahhoz, hogy minimum beállításokkal toljam, szóval inkább kivárom, míg lesz új gépem.

A Black Hole meg már az Armies of Exigo-val belopta magát a szívembe. Mikor felröppent a hír, hogy ők készítik az új Heroes-t, én már tudtam, hogy csak jó sülhet ki belőle.

Amúgy nekem is II. rész az "etalon", még kisiskolás voltam, mikor megkaptam osztálytársamtól eredetiben (német nyelven), mert neki nem kellett. Sosem felejtem el, hogy megdöbbentem, mikor több napi játék árán teljesen kipucoltam a térképet, majd ahelyett, hogy kényelmesen hátradőlhettem volna, azzal kellett szembesülnöm, hogy amit végigvittem, az a tutorial map volt. :D

Ja, és King's Bounty-t a Heroes-hoz hasonlítani olyan, mint a Serious Sam-et a Medal of Honor-hoz.
Én sajna a másodikkal nem játszottam, de 3-6-ig mind itt figyel a polcomon. Egy packban megvettem az 1-2-3-is csak sajna az első 2 nem megy win7-en. Pedig azok is jók lehetnek.
3

Kirk kapitány (6/10)

Regesal (2011-12-11 17:47:36)
Szeretem az előző részeket, nyitott vagyok az újdonságokra, szeretem a kihívásokat, szeretek magyarul játszani és már elmúltam 6 éves is! :D

Még csak az első résszel nem játszottam, de már megszoktam, hogy mindegyik rész más, és mindegyikben van valami jó. Bár ezt a új részt még csak demoként tudtam kipróbálni, de a rengeteg hibája ellenére is meggyőzött. Csak azért nem játszok még vele, mert túl szép ahhoz, hogy minimum beállításokkal toljam, szóval inkább kivárom, míg lesz új gépem.

A Black Hole meg már az Armies of Exigo-val belopta magát a szívembe. Mikor felröppent a hír, hogy ők készítik az új Heroes-t, én már tudtam, hogy csak jó sülhet ki belőle.

Amúgy nekem is II. rész az "etalon", még kisiskolás voltam, mikor megkaptam osztálytársamtól eredetiben (német nyelven), mert neki nem kellett. Sosem felejtem el, hogy megdöbbentem, mikor több napi játék árán teljesen kipucoltam a térképet, majd ahelyett, hogy kényelmesen hátradőlhettem volna, azzal kellett szembesülnöm, hogy amit végigvittem, az a tutorial map volt. :D

Ja, és King's Bounty-t a Heroes-hoz hasonlítani olyan, mint a Serious Sam-et a Medal of Honor-hoz.
2

Sheldon Cooper (5/10)

NBellic (2011-12-11 17:35:05)
Szerintem nem lett jobb vagy rosszabb az előző részeknél, egyszerűen "más". Az értékelés is jó lett, abszolút egyetértek.
1

RSS

Bejelentkezés

Bejelentkezés

Adatlap

no

Web 2.0


Follow Us @ Twitter

Támogatás

ha vásárolsz az alábbi könyvek közül, az rpgames-t támogatod. kattints át innen!;)

Partnereink

Társoldalak:

Slideshow image


Since your web browser does not support Javascript, here is a non-Javascript version of the image slideshow:

slideshow image


slideshow image


slideshow image /


slideshow image


slideshow image


slideshow image


slideshow image


slideshow image


slideshow image


slideshow image


Legutóbbi kommentek

Teomus - Számomra még egy játéknak sem sikerült felülmúlnia a Gothic 1-2 és a Risen 1 nyújtotta élményt,...  Risen 3: Titan Lords - Új Trailer (2014-07-23 20:29:00)
dante315 - Nagyon jó kis összeállítás, de azért még kaphatna némi reklámot a játék. Mondjuk én alapból...  Risen 3: Titan Lords - Új Trailer (2014-07-23 18:37:33)
Xenomorph86 - Köszi.  Sacred 3 - Új Harci Trailer (2014-07-21 01:40:17)
bodom66 - Német teszt, tessék:

Sacred 3 - Új Harci Trailer (2014-07-19 20:17:10)
Xenomorph86 - Lassan jöhetne egy normális gameplay is, mert eddig mondhatni semmit nem tudni a játék menetről...  Sacred 3 - Új Harci Trailer (2014-07-19 19:24:45)

RPG Megjelenési lista

PC
Jan 14 The Banner Saga PC
Jan 23 Might & Magic X: Legacy PC
Jan 30 Shadowrun: Dragonfall PC
Jan 31 Legends of Persia PC
Feb 17 Bound by Flame PC
Feb 14 Eschalon: Book III PC
Utoljára frissítve: 2013-12-26

Kiemelt játékok (klikk)

Alpha Protocol Borderlands Dark Souls Dark Souls Death Spank Deus Ex 3 Diablo III Divinity II Dragon Age Dragon Age II Dragon\'s Dogma Drakensang Dungeon Siege III Fable III Fallout: New Vegas ArcaniA: Gothic IV Guild Wars II Grim Dawn Heroes 6 Kingdoms of Amalur - Reckoning King's Bounty: The Legend King's Bounty - Armored Princess Kings Bounty: Crosswords Legend of Grimrock Neverwinter LOTR: War in the North Mass Effect 2 Mass Effect 3 Oblivion Of Orcs and Men Puzzle Quest 2 R.A.W. - Realms of Ancient War Risen 2 Skyrim South Park - The Game The Dark Eye - Demonicon The Last Story Torchlight 2 Two Worlds II Venetica Witcher Witcher 2